beats by dre cheap

Seitan (žitni gluten), biljno meso

Jeste li znali da i vegetarijanci imaju svoje meso?

[IMG]http://i49.tinypic.com/33os2m8.jpg[/IMG]

Nisam od onih kojima meso nedostaje, niti mi trebaju "dude varalice" za isto: kojekakve vege hrenovke, kobasice, ćevapi, hamburgeri. U vege prehrani sam našla sve što mi je trebalo.

Ipak, osvijestila sam važnost proteina u vegetarijanskoj prehrani, jer kada oni nedostaju, vegetarijanac počinje jesti nenormalne količine ugljikohidrata (kao krave, slonovi, pande :), da si nadoknadi hranjive materije. Svaki vegetarijanac mora svakodnevno jesti mahunarke, sjemenke, mliječne proizvode i cjelovite žitarice. Čovjeku je potreban gram proteina na kilogram težine, tako da te potrebe nije teško zadovoljiti, a s vremenom to postane dio vas i ne mislite o tome, baš kao što dobro uvježban pijanista svira remek. djelo bez i da gleda u klavijaturu.

Prijateljica mi je nedavno pisala kako je seitan ili žitni gluten jako dobar izvor proteina za vegetarijance. Navodno su ga otkrili budistički monasi i recept je star nekoliko hiljada godina, a doskora se koristio u svim dalekoistočnim kuhinjama. Uglavnom zahvaljujući makrobiotičarima i sve većem broju zapadnih vegetarijanaca, došao je i na zapad.

Kao izvor proteina, 100 grama seitana sadrži 130 kalorija, 31 gram proteina, veliku količinu B vitamina i željeza, a ne sadrži holesterol, nego 1,5 grama nezasićenih masnih kiselina. S druge strane jednaka količina govedine sadrži 200 kalorija, 32 grama proteina i 12 grama zasićene masnoće. Kilogram ovako pripremljenog seitana košta oko 8 KM.

Pošto je kilogram govedine bez kosti, molim vas napišite u komentarima.

SASTOJCI:
3 kg integralnog brašna (za 500 grama seitana)

PRIPREMA:
Postepeno dodajući vodu sobne temperature, umijesiti tvrdo tijesto.

Tijesto staviti u dublju posudu i potpuno preliti mlakom vodom.

Ostaviti 1-3 sata da nabubri.

Ispirati pod mlazom vode. Poželjno je koristiti posudu sa rupicama.

Na ovaj ćete način isprati sav škrob, a tijesto će se s vremenom raspasti, ali se nemojte nervirati oko toga, jer je seitan dosta spužvast i vlaknast, tako da neće proći kroz rupice.

Na kraju će vam ostati nešto spužvasto, sivo i žilavo u rukama, to je seitan.

Izgledat će potpuno nejestivo.

Dobivenu smjesu trebate podijeliti na 3 dijela i kuhati sat vremena u posoljenoj vodi u koju možete dodati i začine po želji (lovorov list, soya sos, origano, ruzmarin...).

Tokom kuhanja će nabubriti i pustite ga da se ohladi u toj vodi.

Gotov seitan možete rezati po želji i kao takvog ga dodavati u hranu, sendviče i slično.

A možete ga pripremati i kao bilo koji recept sa mesom, nema ograničenja: kuhanje, roštiljanje, prženje, dinstanje...sa povrćem, umacima, sve može.

Mene baš ne oduševljava, dosta mi je težak za probavu, a okus me previše podsjeća na meso...ali eto, vrijedi znati i ponekad primjeniti.

http://www.coolinarika.com/clanak/lazno-meso

 P. S. Seitan, ne šejtan :)

Vegetarijanski recepti
http://vegge.blogger.ba
23/05/2010 23:09