beats by dre cheap

Krem supa od graška sa hrskavim iznenađenjem

Uskoro će se nan ašim pijacama pojaviti mladi grašak.

Pozdrav za Anatomy :)

[IMG]http://i41.tinypic.com/289kgee.jpg[/IMG]

Krem supa od graška se može pripremiti na više načina, ovisno o tome da li ćete uz grašak kuhati još neko povrće (najčešće krompir, celer, mrkva...). Čak možete i varivo od graška, uz dodatak vode, sutra miksanjem pretvoriti u ovu supu. Sastojci u receptu su samo prijedlog, a dovoljan je i sam grašak.

SASTOJCI: ( za 2 l supe)

300 grama graška

1 krompir

malo korijena celera

kopar, so, biber

ulje ili maslac

PRIPREMA (20-ak minuta):

Na maslacu ili ulju prodinstati celer i grašak, dodati krompir i dinstati dok ne počne dobijati boju.

Zaliti vodom i kuhati poklopljeno dok ne omekša.

Posoliti, dodati kopar i smiksati u jednoličnu smjesu. Može se dodati i vrhnje za kuhanje ili obično vrhnje.

IZNENAĐENJE:
Krem supe se odlično slažu sa nečim hrskavim, obično se u njih pred serviranje ubace kockice dvopeka.

Jednom možete pokušati i ovo, odlično se slaže:

1 krompir ogulite i izrednajte na krupno.

Pržite u ulju dok ne porumeni i osušite na paprinoj salveti.

Pospite po supi prije serviranja.

Grašak spada u mahunarke, povrće s najbogatijim hranjivim tvarima, a u 100 g sadrži 81 kcal / 339 kJ. Bogat je izvor ugljikohidrata (14,46 %) i vlakana oblika galaktana, glukuronske kiseline, fruktoze, glukoze i drugih spojeva. Visok sadržaj proteina (5,42 %) ima zahvaljujući kvržicama u korijenu u kojima se nalaze bakterije (Bacterium radicicola) koje vežu dušik iz zraka i pretvaraju ga u vrijedne aminokiseline, a potom u proteine. Uz proteine i ugljikohidrate, valja spomenuti masti i lecitin, tvari važne za živčani sustav.

Za vrijeme klijanja graška razvijaju se vitamini C i E, koji je odličan izvor vitamina C (50% preporučenog dnevnog unosa), ali ga u osušenim plodovima ima u tragovima. Antisterilitetni vitamin E dolazi u maloj količini, ali je postojan tijekom kuhanja. Vitamina A ima u tragovima. Grašak je i odličan izvor tiamina-B1 u suhim plodovima, a dobar izvor riboflavina-B2 i niacina-B3, koji sudjeluju u metabolizmu ugljikohidrata, proteina i masti.

Važno je grašak uključiti u prehranu ako često osjećate umor jer njegovi nutrijenti održavaju energiju unutar stanica organizma.

LJekovitost

Grašak je pronađen u starogrčkim grobovima 6000 godina prije Krista, a u južnoj Rusiji u 5000 godina starim arheološkim slojevima.

 

Održava zdravlje kostiju i srčano-krvožilnog sustava jer je izvrstan izvor vitamina K (24 % preporučenog dnevnog unosa), koji aktivira osteokalcin koji pomaže ugradnji kalcija u kostima i održava normalno grušanje krvi. Dobar je izvor folne kiseline i vitamina B6. Ovi nutrijenti sprečavaju nakupljanje homocisteina koji narušava vezanje kolagena u kostima, što može uzrokovati osteoporozu, a pridonosi i aterosklerozi.

Grašak također osigurava nutrijente koji pomažu u prevenciji od raka, primjerice, vitamin C, koji je učinkovit i kao antioksidans. Vitamin C štiti DNA od oštećenja, pomaže organizmu u borbi s onečišćenjem i toksičnim tvarima iz okoline, pojačava imunološke funkcije i inhibira kancerogene tvari u tijelu (npr. nitrozamine). Betakaroten, provitamin vitamina A, kojeg ima u grašku, također pomaže u prevenciji raznih vrstama raka i srčanih bolesti.

Grašak je dobar je izvor željeza (10 % preporučenog dnevnog unosa), koje je potrebno za izgradnju stanica u krvi, a čiji nedostatak izaziva anemiju, umor te oslabljeni imunološki sustav.

Ljuska sadrži teško probavljive spojeve kao što su vlakna i pektinske tvari, pa se preporuča osušene plodove koristiti u obliku brašna ili oljuštene, primjerice pasirane. Pripremljeni kao juha ili kaša, plodovi graška nisu samo najukusniji, već prije svega najprihvatljiviji i lakše probavljivi. Vlakna mogu pomoći u sprečavanju raka debelog crijeva.

Osobe koje imaju tegobe sa želucem i crijevima moraju izbjegavati osušene plodove jer oni izazivaju nepoželjno stvaranje kiseline i nadimanje. Bubrežni bolesnici moraju izbjegavati suhe plodove zbog velikog sadržaja proteina, ali smiju uživati u jelima od mladog graška bez soli. Zbog prisutnosti purina, ne preporuča se bolesnicima od gihta.

U pučkoj medicini brašno graška se koristi za liječenje osipa i čireva, u obliku vlažnih i toplih kašastih obloga. (coolinarika.com)

Grašak obiluje vitaminima, mineralima, odličan je izvor vlakana i hranjivih tvari koje mogu pomoći u očuvanju zdravlja.

Vegetarijanski recepti
http://vegge.blogger.ba
27/04/2010 22:35