beats by dre cheap

Proso-pire

Odličan prilog, puno ukusniji i zdraviji od krompir-pirea!

[IMG]http://i41.tinypic.com/so7mef.jpg[/IMG]

SASTOJCI (za 2 osobe)

100 grama prosa (ima za kupiti u skoro svim tržnim centrima, DM-u i slično)

dupla količina vode

malo maslaca

1 kašika vrhnja/pavlake

(za vegane,makrobiotičare djecu do 10 mjeseci i sl.se priprema samo sa malo maslinovog ulja)

so

PRIPREMA:
Proso oprati i kuhati 15-20inuta. Ostaviti poklopljeno da nabubri.

Posoliti, dodati maslac i pavlaku i smiksati štapnim mikserom u pire.

Nakon kuhanja ga zapravo možete pripremati na način na koji nače radite krompir-pire, sa mlijekom ili čime već...

PROSO (Lat. Panicum miliaceum, engl. millet)

Postoje mnoge vrste prosa, no uobičajeno proso čije je ime i na drugim jezicima upravo "proso" (ruska riječ op. aut.), dolazi iz Egipta ili iz Arabije. Obilato se koristi u zemljama Dalekog Istoka, naročito u Kini i Indiji.Proso je veoma zdrava žitarica, ne samo po bogatstvu svojih prehrambenih vrijednosti, nego i zato što je ono rijetka lužnata žitarica. Bogato je magnezijem i željezom, što je naročito važno za anemične osobe. Mineralni sastav prosa pozitivno utječe na rad nervnog sustava, a posebno mjesto u prehrani trebalo bi, zbog svog lužnatog svojstva, zauzimati kod ljudi koji boluju od artritisa. Osim toga, kod bolesnika koji piju antibiotike ili kod osoba s problemima probavnog trakta, pomaže pri regeneraciji crijevne flore. U izvornom obliku proso je obavijeno veoma tvrdom vanjskom ovojnicom, koju treba oljuštiti prije uporabe, jer u takvom obliku proso mogu koristiti samo ptice zbog velikog postotka neprobavljive celuloze. Na našem se tržištu može nabaviti i oljušteno proso.

Sadrži 10% proteina, 22 mg kalcija, 310 mg fosfora, 9mg željeza, 170 mg magnezija, 1,8 mg cinka, vitamine B1, B2, B6...

Vegetarijanski recepti
http://vegge.blogger.ba
14/03/2010 22:15