beats by dre cheap

28. Riža sa sjemenkama

Odlična kombinacija zasitne riže bogate ugljikohidratima i sjemenki, bogatih mineralima i proteinima.

[IMG]http://img145.imageshack.us/img145/4928/picture879.jpg[/IMG]

SASTOJCI:
300 grama riže (najbolje bhasmati, ili neka druga riža dugog zrna, ali nije neophodno)

50-100 grama sjemenki (bundeva, susam, suncokret, lan, sve zajedno ili pojedinačno)

malo maslaca ili ulja po izboru

so

PRIPREMA:

Rižu dobro oprati, i ocijediti.

U posudi od 1,5-2 litra otopiti maslac ili ugrijati ulje.

Propržiiti sjemenke dok ne počnu lijepo mirisati i malo ne porumene.

Dodati rižu i uz miješanje pržiti dok ne postane staklasta.

Zaliti sa oko pola litra vode, po mogućnosti vruće.

Dodati so i kad proključa, smanjti vatru i poklopiti .

Kuhati dok zrna pod rukom ne budu mekana, za to je obično potrebno 15-ak minuta.

Ako zrna nisu kuhana, a ponestaje vode, slobodno dolijevati pomalo, koliko je potrebno.

Sjemenke suncokreta

su iznimno bogate E vitaminom, povezanim sa smanjenjem rizika od bolesti srca. One pružaju i jaku antioksidantsku zaštitu protiv karcinoma ili pak očnih mrena.

No, suncokretove sjemenke visoko su kalorične pa s njima ne treba pretjerivati. Pojedete li dvije žlice sjemenki dnevno, podvostručit ćete unos vitamina E. Iako suncokretovo ulje ne gubi nutritivne vrijednosti tijekom procesuiranja, sa sjemenkama te biljke valja biti pažljiv kad je riječ o zagrijavanju. Prepečene ili zagrijane sjemenke povisuju rizik od formacije slobodnih radikala.

Sjemenke lana

Lan sadrži sjemenke koje su odličan izvor vlakana i omega-3-masnih kiselina. Imaju antikancerogeni učinak. Čak ublažuju simptome menopauze. Također, sprječavaju ili liječe zatvor, odnosno razblažuju probavu.

Sjemenke lana su također visokokalorične, ali bit će dovoljna jedna žlica dnevno za održavanje ravnoteže probave i potpuno zadovoljavanje potreba organizma za omega-tri masnim kiselinama. Za održavanje njihovih hranjivih vrijednosti, čuvajte ih rashlađene.

Bučine sjemenke

Imunološki sustav i prostata bit će vam zahvalni što prehrani dodajete sjemenke buče. One također smanjuju razinu kolesterola i koristan su izvor cinka te omega-tri masnih kiselina.

50 grama bučinih sjemenka dnevno nadoknađuje trećinu potreba tijela za cinkom. Kao sve sjemenke, bogate su i kalorijama pa ih treba uzimati u umjerenim količinama. Da biste što bolje iskoristili njihovu hranjivost, jedite ih svježe. Ako pregore, nemojte ih jesti.

Sjemeke sezama

Ove sjemenke štite tijelo od slobodnih radikala. Ključni su izvor magnezija i kalcija te pomažu zdravlju crijeva.

Za njih vrijede jednaka pravila kao za ostalo sjemenje po pitanju količine unosa.

Vegetarijanski recepti
http://vegge.blogger.ba
07/07/2009 09:28