beats by dre cheap

27. Salata sa slanutkom

[IMG]http://img269.imageshack.us/img269/6463/picture940x.jpg[/IMG]

Slanutak (nahut,leblebija, eng,chickpea) je jedan od najvećih izvora proteina i drugih nutritijenata, posebno u kombinaciji sa jogurtom.

Ono što je ovoj salati priskrbilo pozitivne kritike mojih pokusnih kunića (čitaj nedužnih gostiju) je tajni sastojak-đumbir, kojeg ima kupiti u Merkatoru i Konzumu.

SASTOJCI:

500 grama slanutka (ima kupiti u Bademu, 6 km/kg)

2 veća paradajza

4-5 svježih, po mogućnosti, domaćih paprika

ostalo svježe povrće po želji (krastavci, rendana mrkva)

list peršuna (po želji)

pola limuna

maslinovo ulje

svjež korijen đumbira, po želji

biber

PRIPREMA:
Slanutak namočiti noć prije, u puno vode. Sutradan vodu isprati i staviti da se kuha u posoljenoj vodi minimum sat vremena. Prstima ili nožem provjeriti da li je potpuno mekan. Preporučujem kuhati više slanutka, pa ostatak sačuvati u vodi u frižideru, i u narednih par dana napraviti odd njega nešto drugo, dip, namaz ili slanutak s jogurtom-recepti neki drugi put.)

Kada je kuhan, oprati u hladnoj vodi,

Izrendati sitno đumbir, otprilike 2 cm bi bilo dovoljno.

Isjeckati svježe povrće i didati u salatu.

Dodati puno lista peršuna, limunov sok, ulje i biber.

Sve dobro izmješati.

Poželjno je prije serviranja salatu preliti jogurtom.

Odlično se slaže sa jelima od riže.

Slanutak je bogat energijom - u samo 100 g ima 364 kcal / 1522 kJ energije, a od toga 19,3% proteina, 6,04% masti, 60,65% ugljikohidrata, 17,4 g dijetetskih vlakana i 10,7 g šećera.

Sadržaj minerala je raznolik i bogat. Izvrstan je izvor mangana (2,204 mg, što iznosi 100% od preporučenog dnevnog unosa), fosfora (366 mg, što čini 45,7% od preporučenog dnevnog unosa), željeza (6,24 mg, što čini 44,6% od preporučenog dnevnog unosa), magnezija (115 mg, što iznosi 38,4% od preporučenog dnevnog unosa), cinka (3,43 mg, što je 4,3% od preporučenog dnevnog unosa), a dobar je izvor selena (8,2 mg, što čini 5% od preporučenog dnevnog unosa) i kalcija (105 mg, što iznosi 10,5% od preporučenog dnevnog unosa).

Od vitamina značajnije su prisutni samo vitamini B kompleksa, izvrstan je izvor tiamina (0,477 mg, što čini 39,8% od preporučenog dnevnog unosa), pantotenske kiseline (1,588 mg ili 31,8% od preporučenog dnevnog unosa), folne kiseline (334,2 mg ili 83,5% od preporučenog dnevnog unosa), dobar je izvor riboflavina (0,212 mg, što čini 16,4% od preporučenog dnevnog unosa) i niacina (1,54 mg ili 10% od preporučenog dnevnog unosa).

Vegetarijanski recepti
http://vegge.blogger.ba
06/07/2009 12:15