beats by dre cheap

9. Zeljanica bez jaja

Kod nas se i danas kaže: Ako znaš razviti pitu, možeš se udati.

[IMG]http://i49.tinypic.com/2urqg6a.jpg[/IMG]

E, zahvaljujući kupovnim jufkama, pite su nam (doduše u nešto manje ukusnom obliku) dostupne u obliku vrlo brze hrane. U većini jela sa jajima, jaja zapravo služe kao vezivo, tako da se uglavnom samo mogu izostaviti. Postoje recepti za mnoga poznata jela bez jaja (palačinke, krempita, torte, kolači, sirnica...) ali o tome neki drugi put.

SASTOJCI

paket kora za pitu (integralnih ili bijelih), bez jaja-ima kupiti skoro u svakoj radnji

500 grama špinata ili blitve

500 grama pavlake

po želi: mladi sir, kajmak...

neko stavi i malo kukuruznog brašna ili sitno izrenda jedan krompir, ali ja volim bez toga.

Ulje, so, puter

PRIPREMA (30 minuta)

Uključiti rernu na maksimum.

Oprati špinati i sjeckati ga, ne previše sitno.

Pomiješati špinat sa mliječnim proizvodima i posoliti.

Moguće je pitu praviti kao slaganu ili kao rolanu, stvar je izbora. Gosti vole "pituljice", koje se prave tako da se pojedinačni komadi jufke oblikuju kao mali zvrkovi.

Puniti jufke nadjevom i slagati u nauljenu tepsiju.

Složena se pita može posuti sa savim malo ulja, a za gurmane i one kojima masnoće ne smeta, može se premazati pavlakom da lijepo porumeni, ili se mogu isjeckati listići putera.

Neko voli da mu je pita reš i hrskava, a neko voli da je jako mekana. Za ove druge, pita se može poprskati vodom i pokriti krpom ili folijom, da omekša. Poneko pitu zalije i smjesom rastopljenog putera i vode ili mlijeka.

Odlično se slaže sa jogurtom.

Ostaci pite se mogu zamrznuti. Meni to dobro dođe kad nemam vremena da kuham.

napomena: Špinat postaje toksičan kad se podgrijava, pa je za zamrzavanje bolje koristiti blitvu. Špinat takođe izvalči kalcij iz organizma, i zato se uvijek preporuča pripremati ga sa mliječnim proizvodima.

Istraživači su u špinatu identificirali 13 različitih flavonoida koji imaju antioksidativno i potencijalno antikarcinogeno djelovanje. Špinat je izvanredan izvor vitamina C i beta-karotena (prekursora vitamina A), važnih antioksidansa koji imaju ulogu u smanjenju količine štetnih slobodnih radikala u organizmu te posljedica koje slobodni radikali ostavljaju. Jedna od njihovih važnih uloga u organizmu je i spriječavanje oksidacije kolesterola te tako, posljedično i čuvanje zdravlja kardiovaskularnog sustava. Naime, oksidirani kolesterol ima sposobnost nakupljanja na stijenkama krvnih žila te tako povećava vjerojatnost za njihovo začepljenje te posljedično i za srčani te moždani udar. Unos adekvatnih količina vitamina C i beta-karotena ovu vjerojatnost uvelike smanjuje. 1 šalica kuhanog špinata osigurava 295 % dnevnih potreba za vitaminom A te oko 30% dnevnih potreba za vitaminom C.
Špinat je također jako dobar izvor folata, vitamina iz B skupine koji igra važnu ulogu u smanjenju razine homocisteina u krvi, komponente za koju se vjeruje da, ukoliko je prisutna u visokoj koncentraciji, može povećati vjerojatnost za srčani udar. Kardoprotektivnoj ulozi špinata pridonsi i magnezij, mineral koji igra ulogu u održavanju normalnog krvnog tlaka. 1 šalica kuhanog špinata osigurava 65.6% dnevnih potreba za folnom kiselinom te oko 40% dnevnih potreba za magnezijem.
Visoka razina vitamina K u špinatu (1 šalica svježeg špinata osigurava 200%, a 1 šalica kuhanoga 1000% dnevnih potreba za vitaminom K) čini ovu namirnicu važnim saveznikom u održavanju zdravlja kostiju. Naime, vitamin K je neophodan za pravilan proces mineralizacije kosti, pa samim time i za čvrste i zdrave kosti. (Gastro.hr)

 

Vegetarijanski recepti
http://vegge.blogger.ba
19/01/2009 11:34