Vegetarijanski recepti

Reci mi šta jedeš, reći ću ti ko si.

23.05.2010.

Seitan (žitni gluten), biljno meso

Jeste li znali da i vegetarijanci imaju svoje meso?

Nisam od onih kojima meso nedostaje, niti mi trebaju "dude varalice" za isto: kojekakve vege hrenovke, kobasice, ćevapi, hamburgeri. U vege prehrani sam našla sve što mi je trebalo.

Ipak, osvijestila sam važnost proteina u vegetarijanskoj prehrani, jer kada oni nedostaju, vegetarijanac počinje jesti nenormalne količine ugljikohidrata (kao krave, slonovi, pande :), da si nadoknadi hranjive materije. Svaki vegetarijanac mora svakodnevno jesti mahunarke, sjemenke, mliječne proizvode i cjelovite žitarice. Čovjeku je potreban gram proteina na kilogram težine, tako da te potrebe nije teško zadovoljiti, a s vremenom to postane dio vas i ne mislite o tome, baš kao što dobro uvježban pijanista svira remek. djelo bez i da gleda u klavijaturu.

Prijateljica mi je nedavno pisala kako je seitan ili žitni gluten jako dobar izvor proteina za vegetarijance. Navodno su ga otkrili budistički monasi i recept je star nekoliko hiljada godina, a doskora se koristio u svim dalekoistočnim kuhinjama. Uglavnom zahvaljujući makrobiotičarima i sve većem broju zapadnih vegetarijanaca, došao je i na zapad.

Kao izvor proteina, 100 grama seitana sadrži 130 kalorija, 31 gram proteina, veliku količinu B vitamina i željeza, a ne sadrži holesterol, nego 1,5 grama nezasićenih masnih kiselina. S druge strane jednaka količina govedine sadrži 200 kalorija, 32 grama proteina i 12 grama zasićene masnoće. Kilogram ovako pripremljenog seitana košta oko 8 KM.

Pošto je kilogram govedine bez kosti, molim vas napišite u komentarima.

SASTOJCI:
3 kg integralnog brašna (za 500 grama seitana)

PRIPREMA:
Postepeno dodajući vodu sobne temperature, umijesiti tvrdo tijesto.

Tijesto staviti u dublju posudu i potpuno preliti mlakom vodom.

Ostaviti 1-3 sata da nabubri.

Ispirati pod mlazom vode. Poželjno je koristiti posudu sa rupicama.

Na ovaj ćete način isprati sav škrob, a tijesto će se s vremenom raspasti, ali se nemojte nervirati oko toga, jer je seitan dosta spužvast i vlaknast, tako da neće proći kroz rupice.

Na kraju će vam ostati nešto spužvasto, sivo i žilavo u rukama, to je seitan.

Izgledat će potpuno nejestivo.

Dobivenu smjesu trebate podijeliti na 3 dijela i kuhati sat vremena u posoljenoj vodi u koju možete dodati i začine po želji (lovorov list, soya sos, origano, ruzmarin...).

Tokom kuhanja će nabubriti i pustite ga da se ohladi u toj vodi.

Gotov seitan možete rezati po želji i kao takvog ga dodavati u hranu, sendviče i slično.

A možete ga pripremati i kao bilo koji recept sa mesom, nema ograničenja: kuhanje, roštiljanje, prženje, dinstanje...sa povrćem, umacima, sve može.

Mene baš ne oduševljava, dosta mi je težak za probavu, a okus me previše podsjeća na meso...ali eto, vrijedi znati i ponekad primjeniti.

http://www.coolinarika.com/clanak/lazno-meso

 P. S. Seitan, ne šejtan :)

Loptu tijesta ostaviti pod vodom da nabubri Ovako izgleda poslij ispiranja, a prije kuhanja Seitan na roštilju
Vegetarijanski recepti
<< 05/2010 >>
nedponutosricetpetsub
01
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

TEORIJA

SABJI-VARIVA OD POVRĆA
***Tikvice i paradajz sa bademima i bosiljkom (Louki tamatar subjee)
***Damodar subjee, sočno varivo od raznog povrća
***Patlidžani punjeni bademima
***Pečene crvene paprike
***Kelj sa quinooom
***Jednostavan mladi kupus
***Ljetno varivo (mrkva, paprika, tikvice, paradajz)
Kupus sa heljdom
Tikvice punjene ječmom
Mjeseci od patlidžana
Začinjeni slanutak sa špinatom
Rolnice od patlidžana i sira
Paprike punjene quinoom
Varivo od kelja sa rižom
Zapečeni grah
Punjene paprike
Patlidžani punjeni lećom
Prokulice i mrkva u aromatičnom maslinovom ulju
Njoke od bundeve
INDIJA:
Panir tamatar malai-paradajz sa panir sirom
Šak (jednostavan bengalski špinat sa krompirom)
Phansi kadhi-mahune u umaku od slanutkovog brašna i jogurta
Varivo od patlidžana i špinata
Grašak i karfiol sa brašnom od slanutka
Varivo od kupusa
Prženo povrće preliveno jogurtom
Kelj sa začinima (Bandgobhi alu sabđi)
KROMPIR NAŠ NASUŠNI:
** *Zlatni krompir Gauranga
** *Mladi krompirići
Omleti od krompira
Ćufte od krompira
Police
Zapečeni krompir
Pole
SALATE:
***Salata od krastavaca u jogurtu sa okusom mente
Paradajz punjen mladim sirom i kikirikijem
Salata sa avokadom
Dressing od tahina i jogurta
Salata sa krompirom i maslinama
Toplo-hladna salata sa grahom
Salata od crne rotkve
Salata od mladog kupusa i rotkvica
Paprike punjene mladim sirom i orasima
Salata od kupusa, mrkve i kikirikija
Salata sa slanutkom
Zelena salata sa mladim sirom
Salata sa maslačkom
PRILOZI:
** *Čatni od jagoda (Rasakara chutney)
** *Zlatni čatni od jabuka (Kara seb chutney)

SUPE I ČORBE

SLATKO:

ŽITARICE, PECIVA

MOJI FAVORITI

BROJAČ POSJETA
900977

Powered by Blogger.ba