Vegetarijanski recepti

Reci mi šta jedeš, reći ću ti ko si.

23.05.2010.

Vegetarijanski roštilj

Proljeće u Bosni je sinonim za raznorazne izlete, teferiče, uranke, sijela i rođendane u prirodi...

E sad, umjesto uobičajenih ćevapa koji se dime sa roštilja smještenog ispod gepeka iz kojeg svira narodnjak, može se desiti i neki sasim neobičan a ukusan, vegetarijanski roštilj. Uz malo salate, hljeba, kajmaka...može se, u dobrom društvu, provesti cijeli dan u prirodi.

Roštiljati se može svašta. Ovo su samo neke od ideja:

Patlidžani, paprike, tikvice, skuhane mrkve, kukuruz, sojine šnicle, polpeti i imitacije ćevapa (od rendanog povrćaa i zobenih pahuljica ili sojinih ljuskica) , panir sir (ni jedan drugi), seitan, palenta izrezana na ploške...Mogu se praviti i ražnjići, ma ukratko, sve je stvar ideje i trenutne inspiracije.

Poželjno je noć ranije povrće, seitan i palentu izrezati na ploške i marinirati u maslinovom ulju sa začinima.Začine treba samljeti i pomiješati sa maslinovim uljem, a sve zajedno treba poklopljeno ostaviti u frižider. So je poželjna jer povrće omekša i pusti sok.

Začini mogu biti jednostavni (samo so i biber), ili mediteranski (lovor, žalfija, origano, ruzmarin, bosiljak...), a posebno je ukusna azijska verzija marinade sa čilijem, biberom, currijem, kurkumom, asafoetidom...Lično ne volim soja sos, ali mnogi se kunu u njegove kvalitete kod mariniranja.

Gotovo povrće i ostalo se može dodatno preliti pestom, paradajz sosom, pavlakom, jogurtom, sokom od limuna...prema želji.

Poželjno je ne koristiti ekstra djevičasnko maslinovo ulje, jer se ono ne bi trebalo termički obrađivati.

Ako imate još nekih ideja ili savjeta, komentari će dobro doći.

23.05.2010.

Seitan (žitni gluten), biljno meso

Jeste li znali da i vegetarijanci imaju svoje meso?

Nisam od onih kojima meso nedostaje, niti mi trebaju "dude varalice" za isto: kojekakve vege hrenovke, kobasice, ćevapi, hamburgeri. U vege prehrani sam našla sve što mi je trebalo.

Ipak, osvijestila sam važnost proteina u vegetarijanskoj prehrani, jer kada oni nedostaju, vegetarijanac počinje jesti nenormalne količine ugljikohidrata (kao krave, slonovi, pande :), da si nadoknadi hranjive materije. Svaki vegetarijanac mora svakodnevno jesti mahunarke, sjemenke, mliječne proizvode i cjelovite žitarice. Čovjeku je potreban gram proteina na kilogram težine, tako da te potrebe nije teško zadovoljiti, a s vremenom to postane dio vas i ne mislite o tome, baš kao što dobro uvježban pijanista svira remek. djelo bez i da gleda u klavijaturu.

Prijateljica mi je nedavno pisala kako je seitan ili žitni gluten jako dobar izvor proteina za vegetarijance. Navodno su ga otkrili budistički monasi i recept je star nekoliko hiljada godina, a doskora se koristio u svim dalekoistočnim kuhinjama. Uglavnom zahvaljujući makrobiotičarima i sve većem broju zapadnih vegetarijanaca, došao je i na zapad.

Kao izvor proteina, 100 grama seitana sadrži 130 kalorija, 31 gram proteina, veliku količinu B vitamina i željeza, a ne sadrži holesterol, nego 1,5 grama nezasićenih masnih kiselina. S druge strane jednaka količina govedine sadrži 200 kalorija, 32 grama proteina i 12 grama zasićene masnoće. Kilogram ovako pripremljenog seitana košta oko 8 KM.

Pošto je kilogram govedine bez kosti, molim vas napišite u komentarima.

SASTOJCI:
3 kg integralnog brašna (za 500 grama seitana)

PRIPREMA:
Postepeno dodajući vodu sobne temperature, umijesiti tvrdo tijesto.

Tijesto staviti u dublju posudu i potpuno preliti mlakom vodom.

Ostaviti 1-3 sata da nabubri.

Ispirati pod mlazom vode. Poželjno je koristiti posudu sa rupicama.

Na ovaj ćete način isprati sav škrob, a tijesto će se s vremenom raspasti, ali se nemojte nervirati oko toga, jer je seitan dosta spužvast i vlaknast, tako da neće proći kroz rupice.

Na kraju će vam ostati nešto spužvasto, sivo i žilavo u rukama, to je seitan.

Izgledat će potpuno nejestivo.

Dobivenu smjesu trebate podijeliti na 3 dijela i kuhati sat vremena u posoljenoj vodi u koju možete dodati i začine po želji (lovorov list, soya sos, origano, ruzmarin...).

Tokom kuhanja će nabubriti i pustite ga da se ohladi u toj vodi.

Gotov seitan možete rezati po želji i kao takvog ga dodavati u hranu, sendviče i slično.

A možete ga pripremati i kao bilo koji recept sa mesom, nema ograničenja: kuhanje, roštiljanje, prženje, dinstanje...sa povrćem, umacima, sve može.

Mene baš ne oduševljava, dosta mi je težak za probavu, a okus me previše podsjeća na meso...ali eto, vrijedi znati i ponekad primjeniti.

http://www.coolinarika.com/clanak/lazno-meso

 P. S. Seitan, ne šejtan :)

Loptu tijesta ostaviti pod vodom da nabubri Ovako izgleda poslij ispiranja, a prije kuhanja Seitan na roštilju
Vegetarijanski recepti
<< 05/2010 >>
nedponutosricetpetsub
01
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

TEORIJA

SABJI-VARIVA OD POVRĆA
***Tikvice i paradajz sa bademima i bosiljkom (Louki tamatar subjee)
***Damodar subjee, sočno varivo od raznog povrća
***Patlidžani punjeni bademima
***Pečene crvene paprike
***Kelj sa quinooom
***Jednostavan mladi kupus
***Ljetno varivo (mrkva, paprika, tikvice, paradajz)
Kupus sa heljdom
Tikvice punjene ječmom
Mjeseci od patlidžana
Začinjeni slanutak sa špinatom
Rolnice od patlidžana i sira
Paprike punjene quinoom
Varivo od kelja sa rižom
Zapečeni grah
Punjene paprike
Patlidžani punjeni lećom
Prokulice i mrkva u aromatičnom maslinovom ulju
Njoke od bundeve
INDIJA:
Panir tamatar malai-paradajz sa panir sirom
Šak (jednostavan bengalski špinat sa krompirom)
Phansi kadhi-mahune u umaku od slanutkovog brašna i jogurta
Varivo od patlidžana i špinata
Grašak i karfiol sa brašnom od slanutka
Varivo od kupusa
Prženo povrće preliveno jogurtom
Kelj sa začinima (Bandgobhi alu sabđi)
KROMPIR NAŠ NASUŠNI:
** *Zlatni krompir Gauranga
** *Mladi krompirići
Omleti od krompira
Ćufte od krompira
Police
Zapečeni krompir
Pole
SALATE:
***Salata od krastavaca u jogurtu sa okusom mente
Paradajz punjen mladim sirom i kikirikijem
Salata sa avokadom
Dressing od tahina i jogurta
Salata sa krompirom i maslinama
Toplo-hladna salata sa grahom
Salata od crne rotkve
Salata od mladog kupusa i rotkvica
Paprike punjene mladim sirom i orasima
Salata od kupusa, mrkve i kikirikija
Salata sa slanutkom
Zelena salata sa mladim sirom
Salata sa maslačkom
PRILOZI:
** *Čatni od jagoda (Rasakara chutney)
** *Zlatni čatni od jabuka (Kara seb chutney)

SUPE I ČORBE

SLATKO:

ŽITARICE, PECIVA

MOJI FAVORITI

BROJAČ POSJETA
893129

Powered by Blogger.ba