13. Vege-burgeri, popečci ili polpetići

Postoji puno varijanti vegetarijanskih popečaka, koji se mogu oblikovati na razne načine-kao mali ili veliki burgeri (za one kojima takvo nešto nedostaje), ćevapi ili ćufte. Generalno, takve su opcije dobre kada vam na degustaciju dolaze zakleti mesojedi, jer su ova jela obično jakog okusa, pržena i odaju dojam da vam stvarno ništa ne nedostaje.

[IMG]http://i53.tinypic.com/2eq51ky.jpg[/IMG]

Popečci se mogu praviti od raznih sastojaka, npr. domaći mladi sir i zeleno povrće, sa vezivom od sojinog ili slanutkovog brašna, onda od rendanog povrća ponovo sa istim vezivom, od mrkve i lješnika, pa onda od rendanog karfiola, krompira i integralnog brašna…Ipak, najčešće varijante su ove sa sojinim ljuskicama, koju ću vam sad predstaviti, a ostale neki dugi put. Ako ne volite soju ili ste nedavno pročitali na netu kako je otrovna, zamijenite je za zobenim ili nekim drugim žitnim pahuljicama.

[IMG]http://i53.tinypic.com/2yzhs2s.jpg[/IMG]

SASTOJCI za 10-ak manjih burgera

2 srednje velike mrkve

1 veći krompir ili 2 mala (ko ima dostupno, odličan je is američki slatki krompir čičoka), a ako je prilog ovom jelu sa krompirom, krompir izostaviti.

1 čaša sojinih ljuskica

neko integralno brašno, sojino brašno ili brašno od slanutka

so, biber, peršun list, asafoetida/hing ili luk (ja luk ne koristim, pa nemam baš iskustva kako i koliko)

ulje za prženje

Opcije-izrendana tikvica, sitno isjeckana paprika, malo kokosovog brašna, kukuruzni griz za uvaljati prije prženja. Kokosovo brašno daje odličan, pomalo egzotičan okus.

UMAK

Origano, bazilika

250 ml paradajz sosa, može i više 

PRIPREMA

NAmočiti sojine ljuskice u jako malo tople vode.

Dok se namaču, izrendati mrkvu sitno, ostalo povrće krupno.

Ljuskice dobro ocijediti i pomiješati sa povrćem.

Potom dodati začine i brašno, tako da se dobije smjesa koja se mokrim rukama može oblikovati, ali ne smije biti pregusta.

Zagrijati ulje u posudi za prženje. Ne treba biti duboko prženje. Popečci se mogu uvaljati u kukuruzni griz.

Kad je ulje toplo, popečke pržiti sa obje strane, vatra ne smije biti prejaka.

U jednoj posudi nasuti paradajz sos i pomiješati ga sa origanom.

Vruće popečke uvaljati u sos.

(Ko izbjegava masno, može popečke prvo ocijediti na salveti.)

Može se servirati uz priloge od krompira, riže ili kus-kusa, uz dosta salate. 

Odlično funkcionira u sendvičima sa malo pavlake i listom zelene salate, dobro je za putovanja i slično, jer i hladno ima dobar okus.

Maloj se djeci može izgnječiti sa pire krompirom, i eto obroka punog proteina.

Napomena: soja je jako teško probavljiva.

7 komentara

  1. Shiz***Da, zaboravih napisati da su stvarno zasitne.
    Anatomy***Eeee, sojino brašno se koristi u jako malim količinama (jedna kašika se smatra kao zamjena za jedno jaje) i ono se nikada ne koristi za pravljenje tijesta, kao brašna od žitarica. Brašna od mahunarki (leblebije ili soja) se koristi uglavnom kao vezivo ili ovo brašno odd slanutka za mnoge druge recepte.
    Sojine ljuskice su nekakava prerađevina od soje, nisu omotač, nego mislim da se zrna soje melju i oblikuju u te neke razne oblike, kao što su šnicle ,kockice ili ljuskice.

  2. Imam jednu ideju :-). Posto je blog posvecen vegetarijanskoj kuhinji u kojoj se koristi dosta namirnica za koje, mi obicni smrtnici, nismo nikad culi uslikaj i tu namirnicu sa kojom spremas pa da vidimo u cemu je stvar. Ovo naravno ako ti nije zahmet, a sigurna sam da jeste jer mnogo trazim a ti si trenutno umorna i zauzeta. U svakom slucaju, probala bih ove male burgercice ali stvarno neznam sta su sojine ljuspice a sigurna sam da ih ima kupiti ovdje kod mene.

  3. Kako je soja tesko probavljiva? Ovo prvi put cujem s obzirom da sam relativno dobro upucena u hrane koje su tesko i lagano probavljive??? S druge strane, svidja mi se ovaj tvoj blog opasno, jer mi fali ideja osim mesozderskih.

  4. U Ayur vedi se recimo navodi da soya remeti sve doše i da nije za ljudsku prehranu, da se proteini bolje prihvataju iz raznih drugih mahunarki npr. Isto tako navodi se da i paradajz remeti sve doše :)…jednom ću ovdje prekucati te važne dijelove iz Ayur Vede.
    Ono što sam ja primjetila kod mojih ukućana, da im teško pada na stomak (ja mogu i željezo provariti) i pate se sa sojom čak i do sutra. Zato je rijetko, skoro nikako ne koristim.
    Bujrum, uživaj, zato blog i postoji! Anatomy me inspirisala 🙂

  5. O obožavam soju i pravim ju na sve moguće načine. Ovako nešto sl.i ja pravim kod kuće ,al ovaj blog mi je dao nove ideje ,a nešto od ovog ovdje ću i sama isprobati. Moji ukućani najviše vole čvarke od sojinih kockica i ćufte .Usvakom pogledu od soje se može spremiti sve i svašta samo treba pustiti mašti na volju 🙂 .

Komentariši