Vegetarijanski recepti

Reci mi šta jedeš, reći ću ti ko si.

08.11.2009.

Njoke od bundeve

Otkako moj mlađi sin tamani bundevu u velikim količinama, sistemom "od jazuka se deblja", po prvi put u životu uvidjeh da mi se sviđa okus bundeve. Uz sve hranjive sastojke, bundeva je sezonsko povrće, koje uspijeva na našem podneblju i generalno se ne tretira pesticidima.

Sa željom da bundevu što više koristim u prehrani u narednom periodu, bacila sam se na istraživanje i degustaciju recepata sa bundevom.

Tako sam u kuharici Cooking with Kurma  ( www.kurma.net )pronašla ovaj recept, za koji piše da potiče iz sjeverne Italije. Kuhanje je bilo jednostavno, okus jako dobar, tako da ga i vama preporučujem:


Sastojci:

800 grama bundeve

200 grama bijelog brašna

biber, so,

ružmarin (po originalnom receptu ide svježa žalfija)

malo putera, pavlake, sira

PRIPREMA:

Bundevu isjeći na velike komade, odstaniti sredinu sa košpicama. Posložiti na tepsiju, poklopiti folijom, na foliji probušiti dosta rupica i peći oko 1 sat u rerni (ili dok ne postane potpuno mekana).

Kašikom sastrugati narandžastu pulpu buneve u posudu, dodati brašno i so, tako da se dobije gusta, ali gnjecava smjesa.

U većoj posudi staviti oko litar posoljene vode da proključa. Kašičicom ubacivati male komade tijesta u vodu.

Kad svi komadići isplivaju na površinu, pustiti da kuhaju još 2 minute. Ocijediti.

U zasebnoj posudi, otopiti puter i na njemu malo propržiti ružmarin.

Dodati njoke i kratko propržiti.

Servirati sa pavlakom/vrhnjem i izrednanim sirom (može i parmezan).

Žućkasto-narančasto meso bundeve sadrži niz dragocjenih i ljekovitih sastojaka. Pored manjih količina bjelančevina, ugljikohidrata i masti, tu je niz vitamina (karotina ili provitamina A, vitamina C, E i K i vitamina B grupe - B1, B2, B6, zatim niacina, folne kiseline i dr.), kao i mineralnih sastojaka (kalija, fosfora, kalcija, željeza). A tu su pektini, celuloza i druga biljna vlakna.

U posljednje je vrijeme beta-karoten dobio i značajan publicitet u znanstvenoj literaturi zbog višestrukog zaštitnog djelovanja u organizmu. Beta-karoten blokira formiranje slobodnih radikala i tako direktno sprječava oštećenje stanične DNA strukture, djeluje kao jak antioksidans masti, što znači da koči razvitak superoksida i peroksida.

Pretpostavlja se da dnevne doze beta-karotena (7-10 mg), koje se mogu unositi u obliku kapsula ili još jednostavnije u obliku napitka, smanjuju rizik od pojave raka grla, želuca, jednjaka i grlića maternice.

Energetska vrijednost bundeve je mala; iznosi oko 111 kJ, odnosno 26 kcal na 100 grama. Zbog niske kalorijske vrijednosti vrlo je pogodna za dijetalnu prehranu; za pretile osobe, dijabetičare, kao i osobe s oboljenjima želuca i tankog crijeva (zbog lake probavljivosti). Djeluje umirujuće, a ujedno regulira probavu zbog sadržaja celuloze i pektina.

Svojstva bundeve odavno su poznata u narodnoj i službenoj medicini. Hranjive i ljekovite supstancije nalaze se u takvoj kombinaciji da ih organizam lako usvaja i apsorbira jer potiču reapsorpciju ostalih hranjivih tvari.

Idealna je namirnica za osobe s bolesnim želucem i crijevima. Djelotvorna je protiv opstipacije, olakšava tegobe od upale debelog crijeva. Bundeva je izvrstan diuretik i preporučuje se osobama s reumatskim tegobama, gihtom, upalom mokraćnih puteva, bubrega i žuči. Efikasno smanjuje kolesterol u krvi. Oblog od svježe naribane bundeve primjenjuje se za ublažavanje bolova od proširenih vena.

Budući da veoma dobro djeluje na kožu, a posebno na onu masniju i sklonu miteserima, bubuljicama i aknama, može se koristiti i za pripremanje osvežavajuće i hranjive maske za lice.

Ulje iz sjemenki bundeve ima povoljan učinak u liječenju upalnih procesa prostate, a preventivno djeluje na nastanak i razvoj kancerogenih promjena na prostati.

Svakako je bundeva prerijetko uvrštena na jelovnike, a znatno bi unaprijedila prirodnu prehranu čovjeka. (coolinarika.com)

 

Vegetarijanski recepti
<< 11/2009 >>
nedponutosricetpetsub
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
2930

TEORIJA

SABJI-VARIVA OD POVRĆA
***Tikvice i paradajz sa bademima i bosiljkom (Louki tamatar subjee)
***Damodar subjee, sočno varivo od raznog povrća
***Patlidžani punjeni bademima
***Pečene crvene paprike
***Kelj sa quinooom
***Jednostavan mladi kupus
***Ljetno varivo (mrkva, paprika, tikvice, paradajz)
Kupus sa heljdom
Tikvice punjene ječmom
Mjeseci od patlidžana
Začinjeni slanutak sa špinatom
Rolnice od patlidžana i sira
Paprike punjene quinoom
Varivo od kelja sa rižom
Zapečeni grah
Punjene paprike
Patlidžani punjeni lećom
Prokulice i mrkva u aromatičnom maslinovom ulju
Njoke od bundeve
INDIJA:
Panir tamatar malai-paradajz sa panir sirom
Šak (jednostavan bengalski špinat sa krompirom)
Phansi kadhi-mahune u umaku od slanutkovog brašna i jogurta
Varivo od patlidžana i špinata
Grašak i karfiol sa brašnom od slanutka
Varivo od kupusa
Prženo povrće preliveno jogurtom
Kelj sa začinima (Bandgobhi alu sabđi)
KROMPIR NAŠ NASUŠNI:
** *Zlatni krompir Gauranga
** *Mladi krompirići
Omleti od krompira
Ćufte od krompira
Police
Zapečeni krompir
Pole
SALATE:
***Salata od krastavaca u jogurtu sa okusom mente
Paradajz punjen mladim sirom i kikirikijem
Salata sa avokadom
Dressing od tahina i jogurta
Salata sa krompirom i maslinama
Toplo-hladna salata sa grahom
Salata od crne rotkve
Salata od mladog kupusa i rotkvica
Paprike punjene mladim sirom i orasima
Salata od kupusa, mrkve i kikirikija
Salata sa slanutkom
Zelena salata sa mladim sirom
Salata sa maslačkom
PRILOZI:
** *Čatni od jagoda (Rasakara chutney)
** *Zlatni čatni od jabuka (Kara seb chutney)

SUPE I ČORBE

SLATKO:

ŽITARICE, PECIVA

MOJI FAVORITI

BROJAČ POSJETA
750329

Powered by Blogger.ba