25. Veganski kolač sa šumskim voćem

Neki dan su mi na babine dolazili gosti koji zbog određenih zdravstvenih problema ne jedu bijelo brašno, bijeli šećer i kuhano mlijeko (isključivo nekuhano). U želji da ih ipak počastim nekim kolačem, smislila sam ovu varijaciju na kolač od prosa:

[IMG]http://img268.imageshack.us/img268/9924/dsc03826vtz.jpg[/IMG]

SASTOJCI:

DONJI SLOJ:

400 grama prosa

1l soka 100% jabuka

GORNJI SLOJ


3 kesice agar-agara (Ruf agartine-biljna zamjena za želatin, jer se pravi želatin dobija iskuhavanjem kostiju. Agar agar sam kupila čini mi se u Konzumu, na odjelu za kolače).

500 grama raznog voća (maline, borovnice, jagode-u ovom slučaju)

200 grama smeđeg šećera (a i ovo se može kuhati u soku od jabuka).

PRIPREMA:

Oprati proso. Ako se prethodno namoči u vodi i ispere, vrijeme kuhanja se smanjuje. Pomiješati proso i sok od jabuke i kuhati na srednje jakoj vatri uz miješanje dok se pod prstima više ne osjeti tvrdoća zrna. Ako smjesa postane pregusta da se ne može miješati, dodati vode ili još soka od jabuka.

Kad je skuhano, istresti u navlaženu duboku tepsiju i izravnati.

Kad se malo ohladi, ne mora skroz, po donjem sloju rasporediti voće.

Prema uputstvu (ovo je bilo uputstvo za ovo pakovanje agar-agara), skuhati 600 ml vode sa 3 kesice agartinea, kuhati 2 minute, dodati šećer i odmah preliti preko voća.

Kako se bude hladilo, agar smjesa će želirati i potpuno se stvrdnuti.

Agar-agar nema nikakav okus ni miris, tako da će preuzeti okus voća.

Izrezati na kocke i servirati.

 

 

12 komentara

  1. Blogice, ti si izgleda neko ko voli ugoditi svojim gostima. Volim biti gost kod ljudi kao sto si ti (mada nisam zahmetli ama bas nikako…sto jede gazda kuce jela bih i ja sem ako se nekosi sa mojim ubjedjenjima vjerske prirode ili zbog zdravlja kao sto je slucaj kod tvojih prijatelja). Veliki je sevap (koliko sad vjerujes u to neznam) ugostiti svoga gosta i dati mu osjecaj dobrodoslice.

  2. Anatomy***Da, volim ugoditi gostima, nije mi ništa u kuhinji mrsko, a volim i eksperimentisati.
    Što se sevapa tiče, naravno da vjerujem, Na neki način, pošto dijelom potičem iz muslimanske porodice i imam par dragih prijatelja prakticirajućih muslimana, sve to je nekako sastavni dio života ovdje i smatram svoje poznavanje Islama velikim bogatstvom. S druge strane i Vedski spisi nalažu da se gosta, makar i neprijatelja dočeka na najbolji mogući način…i o tome postoje brojne preporuke, priče i slično.
    U svakom slučaju, gostoprimstvo je dio svake istočne kulture.

  3. Da, agar-agar se moze koristiti u vecini glazura koje sadrze zelatin. Mada, iskreno receno, obilno iskustvo mi kaze da je ovaj tvoj kolac puno bolji od bilo kakve americke torte, koje su suvise masne, slatke, i suhe. Recimo, za njih je potpuno neshvatljivo to sto mi koristimo slag/slatko vrhnje za glazure (koje cesto zacinimo raznim okusima), a sasvim im je ok pomjesati kilogram punomasnog sira (poput Philadelphia-e) sa isto toliko secera u prahu i premazati s time tortu koja je ionako kaloricna bomba. Sinoc sam na jednom rodjenanu pojela jedan zalogaj (bukvalno) ovakve torte, i istog momenta mi je bilo muka, i samim tim neprijatno jer nisam htijela biti nekulturna. Uh, uzas — i sad mi je taj ukus u zelucu.

Komentariši