Vegetarijanski recepti

Reci mi šta jedeš, reći ću ti ko si.

19.01.2009.

9. Zeljanica bez jaja

Kod nas se i danas kaže: Ako znaš razviti pitu, možeš se udati.

E, zahvaljujući kupovnim jufkama, pite su nam (doduše u nešto manje ukusnom obliku) dostupne u obliku vrlo brze hrane. U većini jela sa jajima, jaja zapravo služe kao vezivo, tako da se uglavnom samo mogu izostaviti. Postoje recepti za mnoga poznata jela bez jaja (palačinke, krempita, torte, kolači, sirnica...) ali o tome neki drugi put.

SASTOJCI

paket kora za pitu (integralnih ili bijelih), bez jaja-ima kupiti skoro u svakoj radnji

500 grama špinata ili blitve

500 grama pavlake

po želi: mladi sir, kajmak...

neko stavi i malo kukuruznog brašna ili sitno izrenda jedan krompir, ali ja volim bez toga.

Ulje, so, puter

PRIPREMA (30 minuta)

Uključiti rernu na maksimum.

Oprati špinati i sjeckati ga, ne previše sitno.

Pomiješati špinat sa mliječnim proizvodima i posoliti.

Moguće je pitu praviti kao slaganu ili kao rolanu, stvar je izbora. Gosti vole "pituljice", koje se prave tako da se pojedinačni komadi jufke oblikuju kao mali zvrkovi.

Puniti jufke nadjevom i slagati u nauljenu tepsiju.

Složena se pita može posuti sa savim malo ulja, a za gurmane i one kojima masnoće ne smeta, može se premazati pavlakom da lijepo porumeni, ili se mogu isjeckati listići putera.

Neko voli da mu je pita reš i hrskava, a neko voli da je jako mekana. Za ove druge, pita se može poprskati vodom i pokriti krpom ili folijom, da omekša. Poneko pitu zalije i smjesom rastopljenog putera i vode ili mlijeka.

Odlično se slaže sa jogurtom.

Ostaci pite se mogu zamrznuti. Meni to dobro dođe kad nemam vremena da kuham.

napomena: Špinat postaje toksičan kad se podgrijava, pa je za zamrzavanje bolje koristiti blitvu. Špinat takođe izvalči kalcij iz organizma, i zato se uvijek preporuča pripremati ga sa mliječnim proizvodima.

Istraživači su u špinatu identificirali 13 različitih flavonoida koji imaju antioksidativno i potencijalno antikarcinogeno djelovanje. Špinat je izvanredan izvor vitamina C i beta-karotena (prekursora vitamina A), važnih antioksidansa koji imaju ulogu u smanjenju količine štetnih slobodnih radikala u organizmu te posljedica koje slobodni radikali ostavljaju. Jedna od njihovih važnih uloga u organizmu je i spriječavanje oksidacije kolesterola te tako, posljedično i čuvanje zdravlja kardiovaskularnog sustava. Naime, oksidirani kolesterol ima sposobnost nakupljanja na stijenkama krvnih žila te tako povećava vjerojatnost za njihovo začepljenje te posljedično i za srčani te moždani udar. Unos adekvatnih količina vitamina C i beta-karotena ovu vjerojatnost uvelike smanjuje. 1 šalica kuhanog špinata osigurava 295 % dnevnih potreba za vitaminom A te oko 30% dnevnih potreba za vitaminom C.
Špinat je također jako dobar izvor folata, vitamina iz B skupine koji igra važnu ulogu u smanjenju razine homocisteina u krvi, komponente za koju se vjeruje da, ukoliko je prisutna u visokoj koncentraciji, može povećati vjerojatnost za srčani udar. Kardoprotektivnoj ulozi špinata pridonsi i magnezij, mineral koji igra ulogu u održavanju normalnog krvnog tlaka. 1 šalica kuhanog špinata osigurava 65.6% dnevnih potreba za folnom kiselinom te oko 40% dnevnih potreba za magnezijem.
Visoka razina vitamina K u špinatu (1 šalica svježeg špinata osigurava 200%, a 1 šalica kuhanoga 1000% dnevnih potreba za vitaminom K) čini ovu namirnicu važnim saveznikom u održavanju zdravlja kostiju. Naime, vitamin K je neophodan za pravilan proces mineralizacije kosti, pa samim time i za čvrste i zdrave kosti. (Gastro.hr)

 

Vegetarijanski recepti
<< 01/2009 >>
nedponutosricetpetsub
010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

TEORIJA

SABJI-VARIVA OD POVRĆA
***Tikvice i paradajz sa bademima i bosiljkom (Louki tamatar subjee)
***Damodar subjee, sočno varivo od raznog povrća
***Patlidžani punjeni bademima
***Pečene crvene paprike
***Kelj sa quinooom
***Jednostavan mladi kupus
***Ljetno varivo (mrkva, paprika, tikvice, paradajz)
Kupus sa heljdom
Tikvice punjene ječmom
Mjeseci od patlidžana
Začinjeni slanutak sa špinatom
Rolnice od patlidžana i sira
Paprike punjene quinoom
Varivo od kelja sa rižom
Zapečeni grah
Punjene paprike
Patlidžani punjeni lećom
Prokulice i mrkva u aromatičnom maslinovom ulju
Njoke od bundeve
INDIJA:
Panir tamatar malai-paradajz sa panir sirom
Šak (jednostavan bengalski špinat sa krompirom)
Phansi kadhi-mahune u umaku od slanutkovog brašna i jogurta
Varivo od patlidžana i špinata
Grašak i karfiol sa brašnom od slanutka
Varivo od kupusa
Prženo povrće preliveno jogurtom
Kelj sa začinima (Bandgobhi alu sabđi)
KROMPIR NAŠ NASUŠNI:
** *Zlatni krompir Gauranga
** *Mladi krompirići
Omleti od krompira
Ćufte od krompira
Police
Zapečeni krompir
Pole
SALATE:
***Salata od krastavaca u jogurtu sa okusom mente
Paradajz punjen mladim sirom i kikirikijem
Salata sa avokadom
Dressing od tahina i jogurta
Salata sa krompirom i maslinama
Toplo-hladna salata sa grahom
Salata od crne rotkve
Salata od mladog kupusa i rotkvica
Paprike punjene mladim sirom i orasima
Salata od kupusa, mrkve i kikirikija
Salata sa slanutkom
Zelena salata sa mladim sirom
Salata sa maslačkom
PRILOZI:
** *Čatni od jagoda (Rasakara chutney)
** *Zlatni čatni od jabuka (Kara seb chutney)

SUPE I ČORBE

SLATKO:

ŽITARICE, PECIVA

MOJI FAVORITI

BROJAČ POSJETA
737702

Powered by Blogger.ba